Wie ben jij online?

Wat straal jij uit met jouw pand?Deze vraag stellen wij regelmatig aan onze klant: wie ben jij? Wat wil je uitstralen? Hoe denken klanten nu over je?  We zeggen wat we zien: een mooi pand, dure auto voor de deur, veel personeelsleden, een wat gedateerd logo en… vooral niets online. Oja, die website met copyright 2008. Ja, wie ben je dan eigenlijk?

Online branding.
We noemen het online branding. Jouw merk online zichtbaar maken en passend bij wie je bent. En dit geldt zakelijk (voor je bedrijf) en privé. Je hebt als ondernemer bewust gekozen voor een bepaald pand. De locatie, de grootte, de mogelijkheden of de uitstraling. Maar de klant van de toekomst… die is alleen nog maar online. Dus je pand als visitekaartje wordt steeds minder belangrijk. Of niet?

Vertel je verhaal
Het gaat er om wie je bent. Welk doel streef jij na. Jouw idealen… en dit verwoorden in een verhaal. Een verhaal dat bij je past. Dit betekent voor een advocaat, dat je meer vertelt dan alleen juridische adviezen. Je houdt immers van koken en dat mag je op je sociale netwerk (Twitter)  ook delen. Privé en zakelijk gaat immers steeds meer door elkaar heen lopen. Of je het nu wilt of niet.

Meer dan een logo en mooi ontwerp
Verhalen vertellen is stap 1. Stap 2 is om het totaal beeld kloppend te maken. Jouw verhaal in beelden spreekt zoveel meer. Een logo alleen is niet jouw merk. Een design zonder verhaal zegt ook niets. Voeg het samen en ga serieus aan het werk om je online uitstraling aan te passen aan wat je offline al bent. Of zou willen zijn.

En kom je hier niet helemaal zelf uit? Schroom niet eens contact op te nemen met 100% Oegstgeest of 100% Amsterdam. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s